Ubat tahan sakit ada kesan jangkamasa panjang | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

21 September 2014

Ubat tahan sakit ada kesan jangkamasa panjang


Bismillah|

Ubat tahan sakit atau pain killer digunakan untuk menghilangkan sakit-sakit lenguh, sakit kepala. Yang biasa digunakan adalah ubat anti keradangan tanpa steroid. Sebenarnya kesan sampingan yang paling biasa akibat daripada pain killer adalah GASTRIK dan SAKIT DALAM PERUT.

Saya dah lama perlahan lahan menggantikannya dengan NUTRIFERON shaklee. Kenapa NUTRIFERON?

- meningkatkan tahap immune
-antibiotik semulajadi
-membantu merawat jangkitan pernafasan dan asma
-mengurangkan radang kulit seperti ruam 
-mengandungi phytochemicals yang dapat membantu membunuh kuman
-mempercepatkan menyembuhkan luka
-membantu merawat bronchial asthma
-membantu merendahkan kolesterol dalam darah

Nutriferon saya anggap macam ubat paracetamol saya. Bila demam, saya bancuh nutriferon dan minum. Untuk anak-anak saya bahagi dua dan beri minum. kadang-kadang untuk jerlum kepala mereka waktu malam. Alhamdulillah, anak anak yang dulu kerap demam suhu tinggi dah semakin kurang demam. Alhamdulillah menjadi asbab kesembuhan.

Stay healthy, stay positive uols...



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...