Ratatouille pakar herba | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

21 September 2014

Ratatouille pakar herba



Garlic shaklee
Bismillah |
Kenal tak dengan Rosemary?
Bila sebut Rosemary, saya teringat cerita Ratatouille dia cabut rosemary cium-cium pastu masukkan dalam sup...yummy..
Rosemary ni sejenis herba. macam oregano, basil, dan lain-lain. Ianya herba yang sesuai untuk peram ayam daging nak buat barbeque. Memang aromanya sangat sedap.
Tahukah kita khasiat rosemary selain daripada menjadi bahan perisa masakan?
Rosemary digunakan untuk masalah penghadaman. pedih ulu hati, masalah hati dan gailbladder, tidak ada selera makan. 
Ia juga digunakan secara tradisional untuk merawat GOUT, BATUK, SAKIT KEPALA, TEKANAN DARAH TINGGI, dan ingatan berkurang kerana umur meningkat.

Boleh menyebabkan keguguran pada ibu yang hamil.

Digunakan di kulit untuk merawat eczema, sendi, sakit otot dan sebagai insect repellant.

Banyak juga kegunaan Rosemary ni.

Dan yang lagi best, Rosemary terdapat di dalam Garlic Complex Shaklee. 
Makan Garlic, makan rosemary juga. 


Garlic shaklee

Stay healthy, stay positive uols..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...