Tips untuk elak gastrik | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

16 March 2015

Tips untuk elak gastrik

Gastritis adalah gejala gastrik yang menyebabkan badan tak bermaya, kembung, cirit birit, muntah muntah. Jika tahap kronik boleh sehingga muntah darah, stool warna hitam, hilang selera makan dan perut terasa panas.

Antara tips elakkan atau redakan gastrik ialah:
♡ kurangkan makan yang terlalu pedas lebih lebih lagi ketika perut kosong
♡ makan ikut waktu dan tidak skip meal
♡ makan dalam kuantiti yang sedikit setiap kali makan tetapi kerap
♡minum air masak dengan banyak
♡ mengambil suplemen semulajadi untuk penyembuhan yg lebih natural

Antara suplemen shaklee yang boleh diambil untuk mereka yg mengalami gastritis ialah:

1. ESP shaklee - diambil pada waktu pagi ketika perut kosong bagi mengelakkan perut merembeskan asid yang berlebihan selepas bangun dari tidur

2. Ostematrix shaklee - meredakan ketegangan otot perut sewaktu sakit perut terjadi agar tidak berlarutan. Selain daripada itu ianya juga seperti ubat putih yang diberi oleh doktor

3. B complex shaklee - membantu meredakan ketegangan sewaktu sakit dan mengurangkan simptom.gastrik

Semoga tips ini memberi manfaat kepada yang membaca. Jika ada pertanyaan sila bagitahu saya.

Stay healthy, stay positive

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...