Kolagen untuk tubuh badan | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

20 September 2014

Kolagen untuk tubuh badan


Bismillah |

Kali ni saya cerita sikit tentang kolagen. Kolagen adalah sejenis protein dalam badan. 25% protein dalam badan adalah kolagen. Tetapi kolagen adalah protein yang tidak diulanghasil dalam badan. Jadi, semakin meningkat umur, kadar kolagen juga semakin menurun. Kolagen bersama-sama keratin akan menguatkan dan menganjalkan kulit kita. Kalau ianya semakin mengurang, kulit akan semakin mengendur dan tidak anjal. Disebabkan itu, kebanyakan alat kosmetik ditambahkan kolagen sebagai ingredient.

Bagaimana pula kalau kita makan kolagen?
Di Jepun dan Eropah sudah mulakan mengamalkan makan kolagen. Terdapat menu-menu di restoran yang menawarkan 'collagen rich wrinke-free meals'.
Kedengaran seperti weird kan. Tetapi ianya menunjukkan kolagen boleh dimakan secara oral. Kajian juga menunjukkan ianya tidak merbahaya. 

Shaklee Collagen Powder telah diuji beratus-ratus kali tentang keselamatan menggunakannya oleh saintis-saintis Shaklee.
Sentiasa selamat, sihat dan berkesan.

Stay healthy, stay positive uols..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...