Memilih part time/ full time business yang sesuai | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

12 August 2014

Memilih part time/ full time business yang sesuai

Bismillah |


Setiap satu pekerjaan ada cabarannya. Ianya berkisar tentang niat, fokus dan way forward.

Saya seorang yang bekerjaya tapi masih ingin membuat part time business bukan kerana GILAkan duit. Duit ni DUNIA je. Allah akan beri rezeki kepada yang Dia kehendaki.

Saya pilih business shaklee sebagai sampingan kerana:
1. sunnah Rasulullah untuk berniaga
2. tidak memerlukan modal yang besar. Hanya rm65 seumur hidup.
3. mempunyai mentor yang berpengalaman dan praktikal.
4. kumpulan networking yang sentiasa mengajak untuk mendekatkan diri kepada Allah
5. tidak mengganggu fokus saya kepada kerja hakiki atau kerja tetap saya
6. 80% masa adalah online coaching. Tidak memerlukan bergerak ke program-program bisnes ke luar rumah selalu
7. hasil bonus tidak memerlukan melepasi sesuatu ranking untuk mendapatkannya (untuk minimum bonus). Lagi kuat bekerja lagi banyak bonus yang dapat
8. tidak bergantung kepada headhunting atau berapa jualan downline
9. kekuatan bisnes adalah produk
10. Jenama produk adalah yang sudah dikenali ramai dan lama serta disahkan mengikut piawaian keselamatan dan halal
11. hidup menjadi lebih terurus dan positif sepanjang bisnes ini. (Ini memang magika yang tak boleh dirasakan daripada bisnes model yang lain)
12. tak perlu tinggalkan anak-anak sewaktu berjumpa dengan mentor
13. berpeluang meneroka lebih lagi tentang kekuatan dan kelemahana diri
14. berpeluang membantu orang lain untuk mengubah keadaan kewangan keluarga

Sebenarnya saya merasakan ada banyak lagi sebab. Tak terlist kat sini.
Tapi, serius saya katakan. Pilihlah dengan bijak.

lapangan terbang schiphol, armsterdam


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...