Ujian penentuan kelas | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

11 December 2014

Ujian penentuan kelas

Bismillah |


Minggu minggu yang lalu anak no 2 menjalani ujian penentuan kelas.
Saya sebagai ibunya haruslah sangat risau!!
Sebab anak lelaki saya ni susah nak fokus, suka melukis dan mewarna dan suka math.
tetapi ujian itu menguji semua aspek- membaca, menulis, mengira, mengaler dan etc.
Jadi dah dapat tahu result hanya dapat kelas yang ke-3.
Allahu.. rasa berdebar ..rasa frust sebab tak dapat sebaik kakaknya..rasa sedih juga.
terus mendiamkan diri. 
Semasa memasak, my boy datang kepada saya sambil berkata,
"Sorry mama. Thoriq tak dapat nak jawab sebab tak ingat. Sorry mama.."
Sebak pula mendengarnya.
Saya peluk dia dan kata "It's ok..it's ok..mama pun sorry. Takpe tak ingat nanti belajar lagi. Tapi mama happy sebab Thoriq mengaji hari ni.  Itu pun dah baik"
Bila dia berlari ke ruang depan, hampir menitik air mata saya.
And saya sebut berkali kali dengan diri saya..
Bukan kejayaan akademik jadi pengukurnya tetapi kekuatan agama yang akan membawa kami semua ke syurga.
Sedikit sahaja Allah uji dan saya hampir tersungkur. Allahu akbar!!
Lagipun apart of that, saya patut bersyukur dia sihat, riang dan ceria. Saya ingat lagi macam mana serabutnya hidup saya bila anak-anak saya bergilir gilir tak sihat.
Semoga saya kuat dan tabah mendidik generasi Al-Quran. Bantu saya, Ya Allah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...