Menu sihat yang cepat dimasak | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

09 July 2014

Menu sihat yang cepat dimasak

Bismillah

Sebenarnya ini adalah entri tertangguh. Ada dua tiga kawan tanya tips macam mana nak masak lauk yang cepat...yelah. sebab balik kerja dah nak kena masak dinner...dak gitu. Dan lagi nak diet. So ini cara masak dgn cepat.
Namanya masak air. Selalunya sayur..tauhu..suun..
Gambar yang saya sertakan tu contoh sayur kobis masak bening. Boleh dihidangkan dengan ayam goreng/ikan goreng tambah dgn cili kicap potong/sambal belacan/sambal kicap..
Uishh..lapar pulak  citer pasal masak masak ni..hihihi.. saya citer step nya

Step 1. Isi air separuh dlm periuk sedang
Step 2. Masukkan bawang merah yg telah dihiris, ikan bilis,garam
Step 3. Biarkan menggelegak
Step 4. Masukkan sayur yg kita dah potong2
Step 5. Biarkan selama 5 minit atau sampai sayur tu dah masak
Step 6. Tutup api gas dan boleh dihidang. Boleh juga taburkan daun sup kalau ada.

Selamat mencuba.
Pst. Sapa dah cuba post lah gambo. Nak jugak tengok berjaya ke tak. Share share lah ye.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...