Sumber penggalak susu | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

21 May 2014

Sumber penggalak susu

Bismillahirrahmanirrahim
 
Salam ceria. Saya ada terbaca tentang penggalak susu atau galactagogue. Haa.....tau tak pasal galactagogue ni? Ni lah sumber untuk penghasil susu untk ibu-ibu yang sedang menyusukan bayi. Nak tau apa dia?
1. Alfafa
2. Habbatussauda
3. Fenugreek (halba)
 
Sebab tu orang masa pantang minum dan makan herba-herba. selain daripada untuk energi maksima, juga untuk melancarkan proses penghasilan susu. Shaklee ada mengeluarkan produk suplemen Alfafa Complex.
Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
      sebagai minuman herba semulajadi.
Kelebihan alfafa bukan sahaja untuk penggalak susu, tetapi untuk detoxifikasi juga. Mereka-mereka yang ingin turunkan berat badan juga digalakkan mengambil Alfafa Complex untuk detox.
 
Alfafa tidak sesuai kepada orang yang emngalami SLE. Sila buat konsultansi sebelum mengambil apa-apa produk suplemen.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...