Amalan doa dan zikir semasa sakit | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

07 April 2014

Amalan doa dan zikir semasa sakit

Salam semua,

Kali ini saya ingin memberikan beberapa tips amalan doa dan zikir semasa diri sendiri/anak-anak/ahli keluarga tidak sihat (demam panas/warded).

1. Banyakkan membaca ayat penggerak iaitu


2. Perdengarkan sentiasa Surah Al-Baqarah (dimainkan di handphone/tablet/ipod/etc) berhampiran si pesakit

3. Banyakkan membaca doa Nabi Yunus (sambil diusapkan di tempat sakit)



Di samping itu, kita perlu memperbanyakkan membaca Al-Quran, zikir dan solat sunat serta berdoa bersungguh-sungguh memohon kesembuhan daripada Allah
 
 
 
Wallahua'lam. Kita hanya mampu berusaha dan Allah jua yang menyembuhkan.
 


gambar sekadar hiasan

 



 
 

 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...