Berita baik untuk anak-anak yang alah dengan vitamin C atau orange-based | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

28 February 2014

Berita baik untuk anak-anak yang alah dengan vitamin C atau orange-based

Sofia Cafe: Saya dah jumpa suplemen yang bole diberi pada indi...:  Pada tahun 2010, saya menulis satu artikel tentang specialnya anak-anak saya kerana alah pada oren dan vitamin C. Saya sentiasa cari suplemen yang dapat boost up antibody mereka. Sampailah dua tiga hari yg lepas masa bawa anak saya yg sulung jumpa doctor kerana sakit tekak.



Doktor : Demam dah takde. Tinggal lagi sakit tekak. Nanti saya bagi ubat hisap dan kalau boleh puan bagi vitamin C pada dia



Saya: Tapi, anak-anak saya alah dengan vitamin C. Nanti dia batuk macam lelah. Kalau saya bagi dia Omega boleh tak doctor?



Doktor: Bolehhhh. Oklah tu.



Saya : Alhamdulillah. Tak kisah kalau bagi makan Omega tu pagi or sebelum tidur kan?



Doktor: Suplemen tak kisah bila-bila nak bagi.



Saya senyum. Akhirnya pencarian saya untuk bagi suplemen yang boleh menggantikan vitamin C sudah pun terjawab. Syukur sangat. Semoga anak-anak saya akan serasi dengan Omega sampai bila-bila. Boleh baca artikel saya tahun 2010 tu di link ini.



Nota Kaki Di Jari: increase children's antibodi??: I wonder how I can boost up my kidz antibodi. hmm.. adakah ummi perlu leave it to nature? nature healing... or need to eat something? or nee...



 
Stay Healthy, Be Wealthy
 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...