ESP ..Energizing soy protein -susu soya yang sihat dan selamat | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

05 March 2014

ESP ..Energizing soy protein -susu soya yang sihat dan selamat


Salam ceria semua,

Bersempena dengan hot produk bulan ni iaitu ESP, saya mahu cerita tentangnya. ESP mungkin seperti susu-susu yang ada di pasaran. Susu soya, susu cokelat, susu lembu dan seribu satu jenis susu. Yang lainnya tentang ESP ni, ianya protein soya yang berkhasiat, selamat dan free GMO.


Apa benda GMO tu?


Saya pun baru first time dengar. Jadi saya pun cari info tentangnya.

GMO ialah Genetically Modified Organisms. Senang cerita, yang telah diubahsuai genetiknya untuk pembiakan pertumbuhan yang cepat bagi sesuatu benda hidup. Boleh jadi tumbuhan, daging haiwan dan bla bla bla.

Berapa ramai dari kita yang kisah tentang apa yang masuk dalam badan kita?

Saya pun antara jenis yang tak kisah. Tetapi, sampai bila kita nak perjudikan kesihatan kita hasil dari sifat TAK KISAH kita itu.

Antara kesan produk-produk GMO ini ialah membawa kepada Allergy, Toxin dan Cancer. Kebanyakan GMO pula paling banyak didapati daripada jagung dan soya. Boleh baca dengan lebih lanjut di blog mamafaiz.com tentang kesan produk GMO . Sebenarnya, hampir 90% makanan di USA adalah GMO. So, macammana nak tahu ianya selamat dan semulajadi? Memang ada undang-undang di USA yang menyatakan bahawa hanya produk yang sudah diuji dan terbukti Non-GMO sahaja dibenarkan dicop di produknya NON-GMO. Kalau tidak kena saman woo..

Di tin ESP Shaklee tu memang terang-terang dicop NON-GMO. Dan tak pernah kena saman lagi. Jadi ianya sah betul. Dan halal lagi. Saya dah dapat tahu info ni, dah jadi inspector kesihatan sekarang. Asal nampak soya, check GMO ke tak. Hihi.

Sekarang, barulah dapat menikmati susu soya tanpa was-was. Kita hanya usaha untuk jauhkan diri dari benda-benda mudarat sedangkan Allah berupaya melakukan apa sahaja. Kun fayakun. Tapi, sekurang-kurangnya kita berusaha untuk jadi sihat, dan kekal sihat.

Panjang lebar cerita pasal ESP ni. Jom hari-hari pekena ESP. Hanya tidak lebih dari 3 sudu besar setiap hari mampu memberikan tenaga yang berpanjangan.

Alhamdulillah.

Aida,
Shaklee Independent Distributor,
0193865189 | akirahumaira@gmail.com





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...