Jadi Positif itu pilihan | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

21 March 2015

Jadi Positif itu pilihan

Orang selalu skeptikal bila distributor ajak jadi join membership shaklee. Sebab shaklee kan MLM. Tapi bukan MLM yang hanya fokus pada bonus bertimbun-timbun. Shaklee fokus pada penghasilan produk yang berkualiti yang menambah baik pada kesihatan kendiri mentally dan physically.

Dah terbukti dekat diri saya sendiri. Sebelum ni ada juga try join MLM lain tapi minta maaf saya terpaksa tarik diri dan stop consume produk mereka sebab dapat tahu keuntungan bukan fokus pada produk tapi hanya ingin kejar jadi kaya saja. Takpelah itu kisah silam saya.

So saya share sini supaya dapat bagi reader baca untuk bijak pilih produk dan syarikat yg keluarkan produk tu.

Apa yang saya dapat bila join membership shaklee adalah priceless. Betul..ianya sangat priceless. Sebabnya:

1. Mak shaklee saya (upline saya) selalu tekankan untuk mendekatkan diri kepada Allah. Konsultansi dan coaching dari mak shaklee is unlimited time dan continuosly. Kebanyakannya hanyalah online bukan asik suruh dtg event dan kelas. Kalau nak pegi pun adalah inisiatif sendiri utk tambah ilmu. Pulak tu boleh bawa anak anak sama. Dengan izin Allah, hidup saya lebih positif dan tenang. Hasil produk yg baik dan takde rasa pressure suruh jual produk pula bila dah jadi member. Ikut pilihan sendiri samada nak makan sendiri dan share ngan ahli keluarga atau nak bisnes pun boleh.

2. Kalau pilih nak jana side income, u re most welcome. Sebabnya 70% of coaching bukan tentang bisnes semata tetapi bagaimana ingin jadi orang yang dapat memberi manfaat kepada org lain. Touch other heart because we care and we are muslim. Yg ni pun priceless.. almost the steps adalah secara online. Tak perlu ketuk rumah org atau pi jumpa strangers.

3. Makan sendiri pun boleh dapat bonus tiap tiap bulan. Kalau nak buat bisnes lagilah boleh kan..

Ada banyak lagi nak cerita sebenarnya.memang macam hikayat 1001 malam.

Alhamdulillah.. join shaklee bukan sahaja sihat, tapi lebih positif. Kini saya lebih banyak tersenyum.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...