Khasiat Vitamin E | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

17 June 2014

Khasiat Vitamin E

Bismillahirrahmanirrahim..

Insyaallah nak citer sikit tentang hot sale bulan ni iaitu..... VITA E COMPLEX.
Ada sebab dinamakan complex . Meh saya citer sikit. VITA E Complex ini mengandungi:
  • 400 iu dalam sebiji kapsul
  • ekstrak biji anggur
  • selenium
Ia adalah vitamin E yang bersekali dengan selenium di mana sangat baik untuk penyerapan yang optimum. Ekstrak biji anggur pula mengandungi salah satunya polifenol iaitu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Kandungan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vitamin E dan 50 kali lebih baik dari vitamin C. Ia juga dapat meningkatkan imun badan, mengurangkan paras kolesterol, menghalang pembentukan darah beku dan melegakan urat tegang. Selain daripada itu ekstrak biji anggur dapat melambatkan penuaan dan membantu kulit lebih anjal.

Vitamin E juga diberi jolokan nama Vitamin Cinta untuk suami isteri. Kenapa?
Sebab ianya juga adalah agen reproduktif lebih-lebih lagi untuk lelaki. Ianya dapat meningkatkan pengeluaran air mani seorang lelaki. Boleh baca penerangan lanjut tentang vitamin cinta ni dari blog mamafaiz. Panjang lebar penerangan yang diberikan.

Oh! Jangan risau tentang toksin kerana lebihan vitamin E dalam tubuh badan. Ini kerana 60-70% vitamin E akan disingkirkan daripada tubuh badan setiap hari.

Vita-E Complex jelas semulajadi, selamat dimakan dan digalakkan kepada wanita hamil, ibu menyusukan anak, yang mengambil pil hormone dan yang melalui fasa menopause.

Saya pilih Vita-E Complex Shaklee...kerana kandungannya yang lengkap untuk tubuh badan. Anda pun boleh memilihnya sebagai sebahagian suplemen anda.

Saya akan share lagi tentang Vitamin E ni.. sehingga berjumpa di lain entri..





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...