Osteoporosis bukan masa tua sahaja | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

18 April 2014

Osteoporosis bukan masa tua sahaja



credit photo google image
Bila sebut tentang kekurangan kalsium, mesti perkara pertama terlintas di fikiran adalah OSTEOPOROSIS. Orang yang umur 20-30 tahun, selalunya tak ambil endah tentang kekurangan kalsium dan risiko OSTEOPOROSIS. Apa yang berlaku semasa kekurangan kalsium?
 
1.Pembinaan tulang yang agak PERLAHAN
2. Tulang banyak LOMPONG-LOMPONG KOSONG
 
Semakin meningkat umur, semakin tinggi keperluan kalsium dalam badan. Tapi kita, semakin meningkat umur semakin kurang ambil susu dan protein. Fakta.....Saya pun baru nak beri eprhatian pada keperluan kalsium ni. Lebih baik terlambat daripada tak ambil langsung kannn...Kalau untuk ladies, masa pregnancy memang ditekankan tentang pengambilan kalsium dalam diet. Lepas bersalin dan menyusukan baby, langsung tak peduli tentang kalsium balik...NO..No..No. Pengambilan kalsium haruslah kerap.
 
Jom tingkatkan pengambilan kalsium.
Shaklee ada OSTEMATRIX. 4 biji tablets bersamaan dengan 1000 mg kalsium. Tips untuk penyerapan kalsium dengan lebih baik, ambil tidak lebih dari 500mg sekali makan. Jadi, 2 tabs pagi, 2 tabs malam. Cukuplah 4 tabs
 
Your Shaklee Independent Distributor,
Aida | 0122612218 |
fb: Nur Aidawaty

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...