PMS - for ladies only | My precious
My Precious~Stay Healthy and Positive
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan orang.”

28 February 2014

PMS - for ladies only

Sofia Cafe: PMS - for ladies only: Saja nak share , Ada satu penyakit yang tak pernah rasa iaitu period pain. Yang peliknya, dah pernah beranak (2 kali). So, google cari info, rupanya boleh didiagnose sebagai endiometriosis. Nak dijadikan cerita, pergi jumpa doktor pakar dan unfortunately dia pun cakap endometriosis early stage. So, dia pun bagi pil hormone which is pil perancang. Sebulan makan, kena attack migraine yang kaw-kaw. Pergi jumpa doctor biasa sebab dah tak tahan sakit sangat, doctor ni pulak kata~ Kalau ada migraine memang tak boleh ambik pil perancang yang ada hormone estrogen. So, doctor tu bagi pil lain yang tak ada hormone estrogen. Sebulan makan, period tak berhenti pulak. Ingatkan, effect sebab bertukar pil so biarkan another sebulan. Still sama dan makin worse!!. Pergi jumpa doctor pakar balik, dia pun marah sebab tukar-tukar pil dan period dah jadi haywired!. Adoyai. Doktor pakar bagi another pil perancang. Balik rumah, dok termenung tengok pil tu. Nak makan ke tak. Rasanya badan ni tak suka kalau kacau-kacau hormone ni. Lepas tu dok teringat ada satu suplemen yang specific untuk hormone ni. GLA Complex Shaklee.





Selepas memang ambil Mealshake untuk anakanda yang sulung hampir setahun, saya fikir why not try GLA pula. Mana tahu serasi. Saya ambil sebiji sebelum tidur dan hasilnya...jengjengjeng. Masa period, tak ada period pain. Alhamdulillah. Allah izinkan sembuh. Saya jenis tak cepat percaya. Jadi saya proceed ambil GLA dan tengok bulan seterusnya. YES!! No period pain juga. Alhamdulillah. So, sampai la ni saya masih ambil. Bukannya hari-hari, cuma saya pastikan seminggu sekali mesti ambil.



Kalau ada ladies yang having period pain atau masalah hormone, saya memang suggest try GLA Complex Shaklee. Mana tahu, serasi dengan tubuh badan anda. Kalau nak beli tunggu bulan promo GLA Complex sebab harga akan sangat murah. Bulan ni promo ALFAFA Shaklee. Si Hijau yang osem.



Your Shaklee ID,

Ummu Sofia

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...